Pazar, Ekim 20, 2013

senin doğrun benim yanlışım mı?

sıkıntı yok,
sakin.
şuna takıldım yine, birilerinin sorumluluğunu hangi noktaya kadar taşıyoruz?

misal;
tüccarım
yan komşum da tüccar, tamam?
ahlaki doğrularımız biraz farklı olduğundan olacak,
o ayıplı mal satıyor ve müşterinin bundan haberi yok.
ben satmıyorum, ayıplı mallar diye ayrı bir yerde tutuyorum. onun bu yaptığından da haberim var.

a. gidip bu yaptığın yanlış komşi demeliyim?
iyi ama neden?
sonuçta o da yaşınca yaşamış, doğrular-yanlışlar çemberlerinden geçmiş, kendine göre bir çizgi oluşturmuş bir kişi, ok? bunu benim söylememe gerek var mı tekrar?
ayıplı mal satmanın yanlış olduğunu bilmiyor değil, bunun yanlış olduğunu düşünmüyor yani.

b.oradan alışveriş yapanları uyarmalıyım?
iyi ama nasıl?
bilader o adam ketenpere yapıyor denir mi? denmeli mi?
zamanla anlaşılmaz mı?

a için;
konuştum sen karışma işime dedi

b için;
kimseye söylemedim ve sonra ayıplı mal sattığını bildiğim de öğrenildi.
suç ortağı mı oldum, kime göre?

herkesin suç ortağı olma ya da yanlış yapma hakkı yok mu?
hepimiz dosdoğru muyuz?

Hiç yorum yok: